آموزش شیمی یازدهم

دانلود جزوه جامع و کامل شیمی 2 یازدهم دبیرستان فصل 1 اول + تمرین و نمونه سوال

دانلود جزوه جامع و کامل شیمی 2 یازدهم دبیرستان فصل 1 اول + تمرین و نمونه سوال
دانلود جزوه جامع و کامل شیمی 2 یازدهم دبیرستان فصل 1 اول + تمرین و نمونه سوال

جزوه آموزش فصل 1 اول شیمی 2 سال یازدهم دبیرستان رشته های تجربی و ریاضی همراه به تمرین و نمونه سوال به صورت جامع و کامل و تایپ شده به صورت فایل پی دی اف PDF در ادامه از جم شیمی دانلود نمایید. این جزوه از پیش نویس فصل اول شیمی یازدهم دبیرستان تهیه و تنظیم شده است و در آینده با تغییرات جزیی همراه خواهد بود.

فصل اول شیمی یازدهم دبیرستان با عنوان پوشاک نیازی پایان ناپذیر می باشد.

  • به منابعی که به طور طبیعی خود را ترمیم وتکمیل می کنند ، منابع تجدید پذیر می گویند. به عنوان نمونه آب ، خاک ، هوا ، گیاهان ، جانوران و چشم انداز های طبیعی را می توان نام برد.و منابعی که فرایند های طبیعی جای خالی آن ها را پر نمی کند یا سرعت تشکیل و جایگزین شدن آن ها ، چنان آهسته است که تاثیر چندانی بر مقدار این منابع ندارد ، منابع تجدید ناپذیر می نامند. به عنوان نمونه منابع انرژی مانند گاز ، نفت ، زغال سنگ و فلزاتی مانند مس ، آلومینیم ، طلا ، آهن و….. از این نو ع اند.
  •  چهار نیاز اساسی انسان ها در مسیر زندگی عبارتند از مواد غذایی ، پوشاک ، خانه (سرپناه )و آب است که هر سه مورد اول از منشاء واحد که همان خاک است گرفته می شوند که این منبع اغلب نادیده گرفته می شود.
  •  تمام مواد و فناوری مورد استفاده ما از جمله ساخت هواپیما ، ساخت قطارهای سریع السیر ، استخراج نفت ، کشت محصولات کشاورزی مانند گندم و…….، از موادی ساخته شده اند که به نوعی منشاء آن ها ذخائر موجود در زمین است.

 

زمین به طور غیر منتظره ای سرشار از مواد معدنی است به گونه ای که :

  •  معدن شناسان بیش از 4400 گونه مختلف مواد معدنی را شناسایی کردند .وبر این باورند که تنوع مواد در کره زمین ازسیارات دیگر بیش تر است.
  •  در هر سال بیش از 70 میلیارد تن مواد شامل فلز ، منابع معدنی ، منابع انرژی ، سوخت های فسیلی و…… از زمین استخراج می شود که  حدود 04 تن برای هر فرد در جهان است.
  •  در میان مواد معدنی فلزی، آهن بیش از 95 % آن ها را تشکیل می دهد.و میزان مصرف سدیم و آهن حدود 1000-100 میلیون تن در سال است.

منابع و مواد معدنی بخش جدایی ناپذیر از زندگی ما را تشکیل می دهندبه عنوان نمونه چای را در ظرف شیشه ای ساخته شده از شن و ماسه می نوشیم ، غذا را در ظرف ساخته شده از خاک رس می خوریم و با نمک استخراج شده از زمین به آ ن طعم می دهیم.میوه رشد کرده با کودهایی مانند پتاسیم کربنات وفسفر دار مصرف می کنیم.وسطح استاندارد زندگی با میزان استفاده آ نها به اشکال مختلف افزایش می یابد.

تذکر 1: در واقع میزان در دسترس بودن منابع ، معیاری از ثروت هر جامعه است. کشورهایی که در شناسایی و استخراج و یا واردات و استفاده درست از منابع موفق ترند، رشد کرده و به شکوفایی اجتماعی می رسند.

تذکر 2: زغال سنگ فراوان ترین سوخت فسیلی است. در حال حاضر مصرف جهانی آن بیش از 7800 میلیون تن در سال است که توسط بخش های مختلف مانند تولید برق ، آهن ، فولاد و سیمان (به عنوان سوخت) استفاده می شود . زغال سنگ از بقایای گیاهانی که میلیون ها سال قبل رشد کرده اند ، در اعماق زمین در اثر حرارت و فشار زیاد تولید شده است.

 

برای دانلود جزوه جامع و کامل شیمی 2 یازدهم دبیرستان فصل 1 اول + تمرین و نمونه سوال به صورت فایل PDF روی لینک های دانلود کلیک کنید

4.9/5 - (17 امتیاز)
به کانال بزرگ تلگرام جم شیمی بپیوندید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا