دانلود مقاله روشهای جدید یادگیری وسنجش مفاهیم شیمی
در چند سال اخير، معلمان و پژوهشگران براي تسهيل، تسريع و عمق بخشي يادگيري علوم تجربي به ويژه شيمي استفاده وسيعي از نقشه هاي مفهومي به عمل آورده اند.به كارگيري نقشه هاي مفهومي اين امكان را براي معلمان و دانش آموزان فراهم ميسازد تا به عميق تر كردن فرايند ياددهي و يادگيري همت گمارده و به سطوح بالاتر شناختي و انواع تفكرهاي انتزاعي، خلاق و انتقادي دست يابند. اين مقاله به معرفي نقشه هاي مفهومي و كاربردهاي آنها پرداخته و انتظار ميرود تا معلمان عزيركشورمان با به كارگيري اين ابزار قدرتمند، گامهاي بلندي در فرايند ياددهي، يادگيري و ارزشيابي به ويژه مفاهيم شيمي بردارند.نظريه سازنده گرايي ازچهارچوبهاي نظري مهمي است كه درشكل گيري وهدايت بازنگريها وفعاليتهاي جديدآموزشي نقش مهمي راايفامي كند.ازاين رودراين ديدگاه دانش آموزتشويق مي شودكه دريادگيري مطالب به فعاليتهاي شخصي خويش متكي باشد.دانش قبلي موردتوجه قرارمي گيرد وحتي گاه نقدمي شود وتعامل ميان دانش آموزان ومعلم به آساني صورت ميگيرد.برای دانلود فایل کامل مقاله از سایت جم شیمی روی لینک های دانلود کلیک کنید.
لینک کوتاه مطلب
منبع ونویسندگان:مصطفي عباسي ،جواد بهشتيان و اشرف السادات شكرباغاني
حجم:963 کیلوبایت