مقالات شیمی دبیرستان

اثربخشی آموزش زمینه محور سینتیک شیمیایی

اثربخشی آموزش زمینه محور سینتیک شیمیایی
اثربخشی آموزش زمینه محور سینتیک شیمیایی
بررسی اثربخشی آموزش زمینه محور سینتیک شیمیایی
بر رشد تحصیلی و نگرش دانش آموزان
دکتر عابد بدریان، دکتر باهره عربشاهی، طالب عبدی نژاد، اکبر ناصری آذر
چکیده:
هدف پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی آموزش زمینه-محور سینتیک شیمیایی در رشد تحصیلی دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی و همچنین تاثیر آموزش زمینه-محور بر انگیزه و نگرش آنان نسبت به علم شیمی بوده است.در این پژوهش، از طرح گروههای نامعادل با پیش آزمون و پس آزمون استفاده شد و دانش آموزان شرکت کننده در گروه گواه به صورت سنتی و دانش آموزان شرکت کننده در گروه آزمایشی به صورت زمینه-محور آموزش دیدند. نمونه آماری این پژوهش 40 نفر از دانش آموزان دختر دوره پیش دانشگاهی منطقه اصلاندوز مغان بود. 19 نفر از این دانش آموزان در گروه آزمایشی . 21 نفر دیگر در گروه گواه حضور داشتند و در محیط طبیعی (کلاس درس) مورد مطالعه قرار گرفتند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمونهای آماری مختلفی استفاده شد. آزمون آماری تی-استودنت وابسته و همبسته یکی از مهمترین آزمونهایی بود که در بررسی درستی فرضیه ها به کار گرفته شد.تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که تفاوت چندانی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دو گروه دیده نمی شود، اما شیوه آموزش زیمنه-محور موجب افزایش انگیزه دانش آموزان برای مطالعه درس شیمی می شود و بر نگرش آنان نسبت به علم شیمی تاثیر مثبت می گذارد.

 

 

 

4.8/5 - (299 امتیاز)
لینک های دانلود
به کانال بزرگ تلگرام جم شیمی بپیوندید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا