خبر

پروفسور مسعود صلواتی نیاسری: نفر اول و استاد برتر شیمی ایران در سال 2024

World's Best Chemistry Scientists: H-Index Chemistry Science Ranking in Iran 2024

پروفسور مسعود صلواتی نیاسری: نفر اول استاد برتر شیمی ایران در سال 2024

در جدیدترین رتبه بندی اساتید برتر شیمی ایران و جهان در سال 2024 بر اساس D-index (Discipline H-index) ، پروفسور مسعود صلواتی نیاسری استاد شیمی دانشگاه کاشان رتبه اول ایران و 196 جهان کسب کرد. این رتبه بندی گزارشی قابل اعتماد از محققان پیشرو در حوزه شیمی است که با بررسی دقیق 166880 محقق و دانشمند از منابع و داده‌های علمی متعدد ایجاد شده است. برای رشته شیمی، بیش از 72302 دانشمند مورد بررسی قرار گرفتند. World’s Best Chemistry Scientists H-Index Chemistry Science Ranking in Iran 2024 بر اساس داده ها و اطلاعات بدست آمده به صورت خلاصه به شرح زیر است.

این رتبه بندی فقط شامل دانشمندان برجسته با شاخص D-index با حداقل 40 مقاله برای انتشارات علمی و مقالات منتشر شده در حوزه شیمی می شود. در این رتبه بندی ایران با 110 محقق در رتبه 22 جهان قرار دارد. به طور کلی از نظر پایگاه Research.com، دانشگاه تهران با 13 محقق در رتبه بندی شیمی، دارای بیشترین تعداد پژوهشگر برتر در ایران است. پس از آن دانشگاه یاسوج با 7 محقق در رتبه دوم قرار دارد.

پروفسور مسعود صلواتی نیاسری: نفر اول استاد برتر شیمی ایران در سال 2024

پروفسور مسعود صلواتی نیاسری Masoud Salavati-Niasari از دانشگاه کاشان در این رتبه بندی با شاخص D-index 129 و 1056 مقاله منتشر شده به عنوان بهترین محقق شیمی ایران معرفی شده است. رتبه دوم ایران مهررنگ قائدی از دانشگاه یاسوج با شاخص D-index 102 است. رتبه سوم ایران توسط محمدرضا گنجعلی از دانشگاه تهران با شاخص D-index 98 گرفته شده است.

گروه جم شیمی این موفقیت بزرگ را خدمت استاد گرانقدر و گرانمایه صمیمانه تبریک عرض می نماید.

5/5 - (42 امتیاز)
منبع
https://research.com/scientists-rankings/chemistry/ir
به کانال بزرگ تلگرام جم شیمی بپیوندید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا